BİLMEYE CESARET ET! (sapere Aude)
Öğrendiklerim:
Bu hafta öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımından bahsettik.
Yazımızın başında yer alan bu söz her ne kadar Latin şair Horatius'un mektuplarında yer etse de asıl ününü Alman idealizminin kurucusu büyük filozof Immanuel Kant ile birlikte kazanmıştır.
Öğretim tasarımında sistem yaklaşımından bahsedildi.
Bu tasarımda önce içerik belirlenir ,etkinlikler ve materyaller seçilir çözümle üretilir ve uygulanılır. En son uygulama değerlendirilir .
Öğretim tasarımı, program geliştirme sürecinde öğrenme yaşantılarını gerçekleştirmek üzere öğretimin düzenlenmesine ilişkin bir aşamadır.
Yani gelecekte yapacağımız işlerle ilgili şimdiden tasa yani endişe duyarak başlar. Veya Öğrenim yapılmadan önce tasalanmakla başlar.
Öğretim tasarımındaki sistem yaklaşımı kavram haritası şeklinde göstermek istersek,
Mutluluk=Elindeki-Beklenti şeklinde formüle edebiliriz.
Program geliştirme geniş, öğretim tasarımı dar kapsamlıdır.
Teknoloji aslında pratik ve teorik arasında bir köprü oluşturmaktadır.
Öğretim tasarımında hedef oluşturmak çok önemlidir. Bir tasarım yaparken şu sorulara yanıt aranır,
Öğretim tasarımında ADDIE modeli çok kullanışlıdır.
İlginç gelenler:
Şimdi doğan çocukların yaklaşık %65 gelecekte bilmediği bir mesleği yapacaktır.
Bizim ineğe ot verip beklediğimiz süt vermesi, tavuğa yem verip yumurta beklememiz ve
Öğrenciye bilgi verip ondan bir ürün beklememiz daha önce duymadığım ilginç bir bakış açısıydı.
Katıldıklarım:
Bizim uzak hedeflerimiz muassır medeniyet seviyesine ulaşmaktır.
Genel hedefimiz SAYGI ise özel hedefimizin tarih olması gerekir. Çünkü tarihini bilen kişiler büyüklerine saygılı olurlar.
Bir işe girmekte geçmişteki beceriler ile şu zamanda çok zor. Günümüzde işe alınmadaki beceriler daha farklıdır.
Katılmadıklarım:
Bu hafta anlatılanlardan katılmadığım bir konu olmadı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder